FÖRENINGEN

BACKA SÄTERI IF
2015 bildades Backa Säteri IF för att starta en ungdomsverksamhet vid Backa Säteri golfbana. Hösten 2015 blev det möjligt för BSIF att ta över golfbanan i Nödinge av dåvarande golfbaneägare. I februari 2016 beslutade BSIFs årsmöte att för att ta över golfbanan och golfverksamheten.

GOLFSAMHÄLLE
Vi arbetar med att ge Backa Säteri och golfbanan en allsidig och familjär prägel, här ska vara något för alla, även för icke golfare.
En annan viktig aspekt är att man genom att välja oss har nära till golfbanan, är att man kan gå eller cykla. Det är unikt i Sverige att en golfbana ligger så centralt som Backa Säteri Golfbana gör, mitt i samhället. Nödinge expanderar och det finns planer att bygga ytterligare 800 bostäder söder om Golfbanan.

MEDLEMSKAP
Vi har medlemskap som passar de flesta oavsett vilken nivå du är på. Du kan dela upp årsavgiften via More Golf eller autogiro. Våra medlemsformer är uppskattade av många – och är anpassade efter det flestas spelvanor.

JUNIORER OCH TRÄNING
Vi har en bred juniorverksamhet som börjar med “Golfkul” för de yngsta och juniorträning för det lite äldre. Vår PGA Pro Christer Ädel tar hand om både våra juniorer och erbjuder seniorer olika former av träning. Du kan välja mellan lektioner för dig som har spelat länge eller för dig som är helt ny. Vi erbjuder utbildningar, lektioner och grönt kort kurser.

KVALITETKÄNSLA/FÖRSTA INTRYCK
Backa Säteri Golfbana är en mycket trevlig och lite utmanande med snabba greener. Banan är välskött av vår greenkeeper Håkan Håkansson.

BOKNINGSSYSTEM
Hos oss är alla tider bokningsbara. Ett system som uppskattas av både medlemmar och gäster. Att köa för en starttid känns lite omodernt i den tid vi lever i. Man kan under stor del av golfsäsongen boka starttid 07.00-20.00 alla dagar. Man kan alltså även boka spel för en kortare runda på kvällen.

BSIF Drift AB
Förening har ett nyttjanderättsavtal med driftbolaget, BSIF Drift AB, som sköter driften av golfbanan.